Pages

About Me

My photo
Permatang Pauh, Penang, Malaysia
Isteri kpd Nor Shariman,Ummie kepada 2 Lil Sweetie Pie MUhammad Akhil Hakimi & Beautiful DarLin Qaseh Umairah..

Renunglah Kita Bersama

HIDUP BERTANGGUNGJAWAB

Allah SWT telah berpesan dalam QS.4:34, "Arrijaalu qawwaamuunaa 'alan nisaa-i" (laki-laki adalah pemimpin bagi wanita). Pesan ini tidak mengindikasikan diktatoriat seorang laki-laki, melainkan memerintahkan pelaksanaan sebuah tanggung jawab kepada laki-laki. Seorang laki-laki bertanggung- jawab atas semua yang berada dalam tanggungjawabnya. Bila ia sudah menikah, maka ia bertanggungjawab memenuhi kebutuhan keluarganya. Oleh karena itu, bila ada seorang istri yang ke luar rumah untuk mencari nafkah dalam rangka memenuhi kebutuhan keluarga, maka perlu dipertanyakan, "Sejauhmana ikhtiar suaminya, dalam memenuhi kebutuhan keluarga?" Demikian pula bila seorang anak ke luar rumah untuk memenuhi kebutuhan keluarga, maka perlu dipertanyakan, "Sejauhmana ikhtiar ayahnya, dalam memenuhi kebutuhan keluarga?" Bila jawabannya adalah, "Ikhtiar suami/ayah belum maksimal!" , maka sesungguhnya laki-laki itu (suami/ayah itu) tergolong lak-laki yang dzalim. Ia telah melanggar QS.4:34, ia telah melalaikan tanggungjawabnya. Ia telah menyebabkan terjadinya eksploitasi istri/anak dalam keluarganya. Dengan demikian ia telah merusak tatanan masyarakat, karena gagal menata dan mengelola keluarganya, yang merupakan bagian dari masyarakat.

Wednesday, March 23, 2011

PADAH PAKAI Legging di Public!


salam......punya la mengantok!! sy pun berjln2 memblog memana blog yg sy rasa mmg gempak!!!perghh!!!!! mmg ilang tersenggok2 saya..ilang gam gajah yg nekat2 kat ujung rerambut mata yg xberapa bulat....hahahahahahha...MALU!!!!!
sy telah memblog walking di aku anak pahang

pic ini amat menarik yg xde akal...ce kome nengok nye...

haish...cemana lah kan..bertudung la tuh....yg gi pakai kaler cerah wat pe??dh tentu kalo kena air nampak le spender semua....tuh dr blakang...kalo kot depan???argh!!! koma!

dalam islam pun dah bg cara pemakaian yg sesuai...haish...padah ikut trend yg xkena tempat...aduyai....

2 comments:

eraerzarusli said...

hoh! ramai kot cenggini.. meluat aku nengok... legging tuh pakai buat seluar dalam je kot, sesuai laa.. nipis tuuuu.. kot kaler itam pun, leh gak la sipi2 nampak dalam.. aku paling menyampah bila tengok orang pakai legging kat shopping2 mall, dah tu pakai baju singkat.. nampak tundun oiiii!! lagi sakit jiwa kalau org tu pakai tudung. rasa nak ludah jek!

EvisuKyme said...

ha..mmg pun...itam pun tetap nmpk cuma KURANG la sikit...pakai kat umah dah lah kan??ni siap pakai kat luar....tapi tu la trendy skrg...hahahah...nampak tundun!tp yg pic ni paling bangang aku penah jumpe...haish..malu..malu...

Post a Comment